Dostatok vody

Vďaka dehydratácii môžete byť veľmi vyčerpaná bez toho, aby ste si to uvedomovali. Dojčíte, takže podstupujete ešte vyššie riziko dehydratácie. Dbajte preto na to, aby ste prijímali veľa tekutín. Vyhnite sa kofeínovým či sladkým nápojom. Tie spôsobia, že sa budete cítiť ešte viac zničená, navyše, kofeín sa uvoľňuje do materského mlieka, ktoré pije vaše maličké, a spôsobí, že potom bude ešte menej spať!
 
Smäd uhasíte najlepšie vodou. Pite ju preto vo veľkom množstve – šesť až osem pohárov denne. Aby ste nezabudli piť, je najlepšie, keď vypijete pohár vody pri každom dojčení. Vyhnite sa ťažkým jedlám, ktoré vás môžu tiež utlmiť (napr. burgery či pizza). Naopak, jedzte ľahké jedlá, zahrňte potraviny bohaté na vodu, ako napr. ovocie a zelenina s trochou cestovín. 
 
Nezabúdajte, že i pokožka potrebuje hydratovať. Aby ste udržali pokožku hydratovanú – a venovali sa chvíľku sama sebe – dajte si kúpeľ alebo sprchu. Okrem lepšej hydratácie pokožky pomôžu  kúpeľ či sprcha uľaviť vašim boľavým svalom. Dbajte na to, aby ste použili jemný hydratačný prostriedok na umývanie. JOHNSON'S®Baby jemný umývací gél, obohatený o jednu tretinu detského telového mlieka – pomôže hydratovať vašu pokožku a zároveň ju jemne čistí. Teplá sprcha vám pomôže sa uvoľniť. Pokiaľ ste pri pôrode podstúpili cisársky rez, požiadajte svoju pôrodnú asistentku či lekára o radu, ako sa správne kúpať či sprchovať. 
 
Nezabúdajte pokožku po osušení znovu hydratovať, aby ste tak pomohli uzamknúť v nej vodu. Použite napr. JOHNSON'S® Baby olej či telové mlieko, ktoré udržia pokožku vláčnu, sú hypoalergénne a ich jemné zloženie bolo klinicky preverené.